artykuły

przeglad-rynkuPRZEGLĄD RYNKU
ReklamaBilbord - bookingcamper zacznij zarabiac

Krótka historia marki HOBBY

Czas czytania 4 minuty
Krótka historia marki HOBBY

Ponad czterdzieści lat temu Harald Striewski pożyczył 3000 marek od swojej ciotki i zbudował pierwszą przyczepę. Po zbudowaniu użytkował ją przez jeden sezon, po czym odsprzedał za 6000 marek. Tak rozpoczęła się historia marki Hobby.

W numerze 3 (5)/2006 „Polskiego Caravaningu” przedstawiliśmy reportaż z największej na świecie fabryki pojazdów kempingowych. Znajduje się ona w Niemczech, w miejscowości Fockbek i produkuje się w niej oczywiście pojazdy marki Hobby. Z dwóch hal produkcyjnych wyjeżdża gotowa przyczepa co 4,5 minuty, a na placu stoi zawsze około 1800 przyczep gotowych do odbioru! Tak to wygląda dziś.

Krótka historia marki HOBBY 1



Harald Striewski

Krótka historia marki HOBBY 2



Obecnie Hobby to nie tylko fabryka w Fockbek, lecz wielki koncern. Składają się na niego: wspomniana fabryka w Fockbek, fabryka (i marka) Fendt Caravan GmbH w Mertingen, cynkownia w Rendsburgu i fabryka namiotów Nordland Zeltfabrik. Od prawie czterdziestu lat – ciągły rozwój, dzięki któremu Hobby jest liderem europejskiego rynku pod względem produkcji oraz sprzedaży przyczep i samochodów kempingowych. W 2005 roku do Hobby należało ponad 20 procent europejskiego rynku (w Niemczech 23 procent).

Krótka historia marki HOBBY 3



Hobby produkuje z zastosowaniem nowoczesnych technologii i wprowadza na rynek coraz to nowsze modele. Pojazdy kempingowe tej marki znane są ze swej elegancji i wytrzymałości, stąd ich popularność. Zarówno przyczep, jak i kamperów – produkowanych od ponad dwudziestu lat. Także w Polsce marka ta cieszy się olbrzymim zainteresowaniem. Od piętnastu lat, w Paczkowie koło Poznania istnieje autoryzowane przedstawicielstwo Hobby: Centrum Campingowe Smolicz. Choć, oczywiście, większym zainteresowaniem cieszą się pojazdy używane.

ReklamaŚT - biholiday 06.03-31.05 Sebastian

Lider europejskiego rynku trzyma się bardzo dobrze. Nowe modele kamperów (Hobby 700, Hobby T) czy przyczep (Hobby De Luxe Easy) można zobaczyć wszędzie na europejskich drogach. A rozwiązania pokazane na Caravan Salon Düsseldorf w tym roku pozwalają przypuszczać, że utrzyma swoją pozycję.

Oprac. Dariusz Wołodźko

Wybór najważniejszych dat w historii Hobby

1967
Powstanie fabryki przyczep w Fockbek

1968
Rozbudowa fabryki w Fockbek. Liczba zatrudnionych osob: 4.

Krótka historia marki HOBBY 5




1970
Wzrost liczby zatrudnionych do 42 osób. Dzienna produkcja przyczep: 6.

Krótka historia marki HOBBY 6




1971
Powstanie nowej hali montażowej. Liczna zatrudnionych: 132.

1972
Wyprodukowanie pięciotysięcznej przyczepy.

Krótka historia marki HOBBY 7




1976
Zakup fabryki namiotów Nordland Zeltfabrik.

1982
Hobby po raz pierwszy osiąga najwyższą sprzedaż przyczep na europejskim rynku.

Krótka historia marki HOBBY 8




1984
Rozpoczęcie produkcji zintegrowanego kampera Hobby 600 na bazie Fiata Ducato.

Krótka historia marki HOBBY 9




1985
Wyprodukowanie stutysięcznej przyczepy. Dzienna produkcja: 80 przyczep.

1988
Wyprodukowanie 150-tysięcznej przyczepy.

Krótka historia marki HOBBY 10




1991
Wyprodukowanie dwustutysięcznej przyczepy i pięciotysięcznego kampera. Pierwsze przedstawicielstwo Hobby w Polsce: Centrum Campingowe Smolicz.

1993
250-tysięczna przyczepa. Wprowadzenie nowych, luksusowych modeli: Hobby Excellent i Hobby Elegance.

Krótka historia marki HOBBY 11




1998
Hobby kupuje Fendt GmbH & Co. Od tej pory marka Fendt jest w stu procentach własnością koncernu Hobby.

1999
Rozpoczęcie produckji kamperów Hobby 545 AK i Hobby 595 AK. Wprowadzenie nowego modelu lekkiej przyczepy: Hobby Excellent Easy.

ReklamaKrótka historia marki HOBBY 12
Krótka historia marki HOBBY 13




2000
Do Hobby należy 23,3 procent rynku w Niemczech. Hobby sprzedaje najwięcej przyczep i kamperów na rynkach w Norwegii, Holandii, Austrii, Szwajcarii i Danii.

2002
Hobby świętuje swoje 35-lecie i rozpoczyna budowę większej hali produkcyjnej.

2003
Harald Striewski inwestuje 16 milionów euro w nową fabrykę kamperów. Powierzchnia zakładu: 50 tys. m2. Liczba zatrudnionych: 900 osób.

Krótka historia marki HOBBY 14




2004
Kamper Hobby 600 kończy dwadzieścia lat. Prezentacja nowego modelu przyczepy: Hobby Excelsior. Prezentacja nowego modelu kampera na bazie Forda Transita.

2005
Liczba zatrudnionych wzrasta do ponad 1200 osób.


03.03.2009
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News